Tävling - Dodde Leksaker

Dodde har nu startat en tävling där man kan vinna ett presentkort värde av 2000 kr. Och det är inte bara en person som vinner utan hel tre stycken!
För att vinna tävlingen hos dodde.se ska man skriva ett inlägg om leksaker eller om ett barndomsminne man har om en leksak.

Mitt tydligaste minne om en favoritleksak måste vara min älskade trehjuling!
Jag har två yngre syskon och mamma var ofta upptagen med att amma eller byta blöjor eller...ja, ni fattar. Då var jag alltid ute på gården med min trehjuling. Jag kunde cykla där, runt, runt i timmar. Och hade jag kompisar på besök så skjutsade jag dom på flaket.

För ett par år sen träffade jag en tjej som är i samma ålder som jag och som bodde på samma gård som jag när vi var små. Vi konstaterade att vi kände igen varandra men kunde inte komma på varifrån.
Vi småpratade lite men gick sen åt varsitt håll.
Efter en timme eller så letade samma tjej upp mig igen och utbrister "Det är ju du med trehjulingen!". Den meningen uttrycker nog ganska bra med ord precis HUR mycket jag tyckte om min trehjuling!

Nu kan jag knappt vänta tills jag får chansen att ge Ludwig hans alldeles egna trehjuling. Hade vi haft turen att vinna ett presentkort här hade en del av presentkortet garanterat gått till en cykel åt lilleman som ju också fyller 2 år den 22 december.

Hoppas på tur! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0